5 Ağustos 2018 Pazar

Tohum ve Gıdanın Geleceği Üzerine Manifestolar



  • Sinek sekiz yayınlarını yaklaşık 3 yıl önce duymuştum ama kitabı alıp okumam daha yeni oldu. Hatta kendime Sinek sekiz yayınlarından çıkan tüm kitapları okuma Challenge'ı yaptım. Ama daha yolun başındayım,değişirsin diyorlar...
  • İlk olarak ben bunu bir günde okurum sonra bunu da okurum sonra bunu da diye kafamda bir sıralama yapmıştım fakat kitap çok ince olmasına rağmen hemen okunacak bir kitap değil. İsminden bunu anlamış olmam gerekti -manifestolar- diyor boru mu? Neyse seviyesiz yorumları bir kenarı bırakıp şunu diyorum İNSANLAR BİLİNÇLENİN ARTIK!! 6.3 milyar kişinin yaşadığı bir dünyada 12 milyar kişilik gıda üretildiğini *bu kadar çok üretim olmasına rağmen bir çok insanın açlık çektiğini, açlık çeken onca insandan çok daha fazlasının da obeziteyle savaştığını biliyor muydunuz?? ben bunları okudukça dehşete düştüm. Bu politikalara gıda ve tohum üzerindeki bu baskılara bir son verilmesi gerektiği, toprağın bu kadar sömürülmemesi gerektiğini düşünüyorum fakat mevcut düzen içerisinde bunu yapmak imkansız. Böyle bir konuda düzeni tamamen değiştirmenin de nasıl ve ne şekilde olacağını da hayal edemiyorum açıkçası.
  • Gelecek on ilâ on beş yıl içerisinde küresel nüfusta yaşanacak 1 milyar net artışın neredeyse tamamı şehirlerin fakir semtlerinde olacak. Peki bu koşullar ilerde ne doğuracak?? Umutsuzluk, suç terör? Peki bu yükü kim üstlenecek?? Dünyanın kaynaklarını böylesine tüketirken gelecek nesillere nasıl bir açıklamamız olacak ki? 
  • Kitap üzerine yazmak istediğim yada bu konuda söylemek istediğim çok şey var ama öncelikle herkese bu kitabı okumasını tavsiye ediyorum. Çünkü bazı sorunlar bazı konular üzerine o kadar bilgisiziz ki.. En azından ya böyle de bir sorun var böyle de bir konu var deyin bilginiz olsun. Yapılanlardan haberiniz olsun. Olmalı da. 
  • Ülkemiz adına bu konuda yapabileceği onca şey var ki. Öncelikle tarıma elverişli iklimlerde elverişli topraklarda yaşıyoruz. Hepimizin bu konuda bir fikri olduğunu düşünüyorum. Şu aşamada sorunu net görmemizin gerekliliği çok daha fazla. Bunun için de böyle kitaplar okuyun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder