9 Ağustos 2018 Perşembe

Meraklılar İçin Budizm


            

  • Bir akşam tramvay durağında "Budist olmayı düşünmez misin?"sorusu üzerine neymiş ne değilmiş bu Budizm diye bir araştırma yapmaya karar verdim.Oldukça saçma şekilde gelişen durumda, bu soruyu ciddiye almam ise çok kolay oldu. Kitap siparişi verme arifesindeydim ve bir kitap daha ekledim listeye.Sonrasında kitabı okudum."Meraklılar İçin Budizm" temelde Budizm üzerine soruların cevaplarından oluşan söyleşi kıvamında böyle çok tatlı bir kitap. Bazı bölümlerinde "yaaa evet gerçekten... aslında çok mantıklı.. hıııı..." gibi yorumlar yapmama sebep oldu. Sevdim yani Budist olur ?  olmam ama okuması zevkliydi.
  • Budizmin temelde bir din olmadığını, sonradan din yapıldığını aslında bir hayat bakışı olduğunu söyleyebilirim.Keşke de din olmasaymış.
  • Kısacası önerebileceğim bir kitap. Eğer bu konu üzerine ilgiliyseniz,zaten bu konu üzerine bir sürü video, kitap..vb. kaynağa ulaşabilirsiniz. 
  • Sonrasında "Size kaygı veren her şeyin içinizden geçip gittiğini düşünün, sizde hiç kalmadığını, kalamadığını düşünün" diyordu kitapta, bunu birkaç kez denedim. Ama yapamadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder